TE 250i

V modelovém roce 2022 budou všechny motocykly EN vybaveny prémiovými pneumatikami Michelin Enduro. Aby bylo možné plně využít zvýšenou trakci, upravili jsme nastavení vidlice a tlumiče, s cílem dosáhnout ještě lepší zpětné vazby pro jezdce. Nová hydraulika Braktec nabízí vynikající brzdný výkon a dokonalou modulaci spojky za všech podmínek.

01. BEZKONKURENČNÍ VÝKON

Motor

Motor TE 250i, je pravděpodobně nejlepší kombinací výkonu a hmotnosti. U jezdců EN je dlouhodobým favoritem. Ačkoli technologický pokrok znamená, že TE 250i je vybaven moderním systémem vstřikování paliva, zůstává motorem s nenáročnou údržbou. Motor TE 250i má navíc pokročilou konstrukci s uspořádáním hřídele pro větší centralizaci hmoty, protizávaží snižujícím vibrace a výkonným ventilem pro plynulejší dodávku energie.

Válec

Válec o průměru 66,4 mm v TE 250i je vybaven dvojitým ventilem ovládaným výkonovým systémem, který dodává plynulý a kontrolovaný výkon v celém rozsahu otáček. Optimálního načasování výfukového kanálu je dosaženo kombinací nejmodernějšího nastavitelného systému ovládání ventilu a obráběného okna portu válce. Válec má také dvě vstupní polohy v zadní části, kde je namontována dvojice vstřikovačů paliva. Tím je zajištěno účinné spalování vedoucí ke snížení spotřeby paliva a emisí.

Kliková skříň

Tlakově lité klikové skříně motoru TE 250i jsou navrženy pro minimální hmotnost a mají tenkou stěnu. K centralizaci hmoty bylo uspořádání hřídelů umístěno tak, aby bylo možné využívat oscilační hmoty v ideálním středu gravitace. Hřídel vyvažovače je také specificky integrovaná, což zajišťuje kompaktní design. Kromě toho je skříň vodního čerpadla navržena tak, aby zlepšila chlazení a optimalizovala průtok chladicí kapaliny.

Výfuk

Výfukové potrubí je šité na míru modelu TE 250i Pomocí inovativního procesu 3D návrhu nabízí pokročilou technologii a výkon. To umožňuje lepší světlou výšku, zatímco díky zvlněnému povrchu je hlavová trubka odolná proti nárazu nebo poškození. Tlumič výfuku má také hliníkovou montážní konzolu a vyspělou vnitřní konstrukci pro vynikající tlumení hluku a úsporu hmotnosti.

02. PODVOZEK

RÁM

Rám z chrom-molybdenové oceli je odborně vyroben pomocí laserem řezaných, roboticky svařovaných, hydroformovaných trubek, což zajišťuje nejvyšší úroveň přesnosti a kvality. Speciálně vytvořená geometrie využívá pokročilé charakteristiky podélného a torzního ohybu pro bezkonkurenční zpětnou vazbu jezdce, absorpci energie a výjimečnou přímou stabilitu. Úchyty hlavy válců jsou vyrobeny z kovaného hliníku, což zlepšuje ovladatelnost a pohodlí. Prémiový šedý práškový nástřik rámu spolu se standardními chrániči poskytují rámu vynikající ochranu a odolnost.

Podsedlovka

Uhlíkové vlákno je proslulé svou nízkou hmotností a vysokou pevností. Z těchto důvodů má řada Husqvarna EN jedinečný kompozitní podsedlový rám vyrobený z 30% uhlíkových vláken. Specifická tuhost pomocného rámu, dosažená díky použití uhlíkových vláken, poskytuje jezdci optimální ovladatelnost a ergonomii.

Olejová nádrž a čerpadlo

Elektronické olejové čerpadlo přivádí životně důležitý dvoutaktní olej do motoru. Je umístěn těsně pod olejovou nádrží, která přivádí olej přes škrticí klapku, což znamená, že olej je v této fázi smíchán se vzduchem. Čerpadlo je řízeno skrze EMS a dodává optimální množství oleje podle aktuálních otáček a zatížení motoru. Olejová nádrž je připojena k plnicí hadici, která prochází horní trubkou k rámu, k plnicímu víčku vhodnému pro doplňování. Kapacita nádrže je 0,7l je připojena k nízkoúrovňovému senzoru, který se rozsvítí, když je třeba nádrž znovu naplnit.

Chladící systém

Vyroben z vysoce pevného hliníku, integrován do rámu, což umožňuje lepší chlazení jednoduše tím, že chladicí kapalina prochází rámem a eliminuje tak potřebu dalších hadic.

03. RACE-WINNING SETUP

PŘEDNÍ VIDLICE WP XPLOR

Přední vidlice WP XPLOR 48 je navržena speciálně pro jízdu na enduru. Její otevřené rozložení kazety využívá funkci rozdělení tlumení - komprese v levé a odskoku v pravé noze. Nastavení se provádí pomocí snadno přístupných ovladačů v horní části každé nohy vidlice. Nastavení předpětí lze jednoduše provést bez použití nástrojů. Píst středního ventilu vidlice zajišťuje konzistentní tlumení, zatímco standardní nastavení umožňuje vidlici pracovat výše ve zdvihu, což zajišťuje výjimečnou zpětnou vazbu pro jezdce.

Zadní tlumič WP XACT

Tlumič WP XACT poskytuje pokročilé charakteristiky tlumení. Nová těsnění ventilů se sníženou tvrdostí nabízejí lepší zpětnou vazbu. Kompaktní a lehký tlumič má uvnitř tlakovou rovnováhu, která zajišťuje konzistentní tlumení a vynikající pohodlí jezdce. Při použití stejného postupu propojení, jaký byl použit v řadě HQ MX, sedí zadní část nízko pro lepší ovládání v extrémních podmínkách EN. Plně nastavitelný tlumič poskytuje zdvih zadního kola 300 mm, stejně jako bezkonkurenční pocit trakce a absorpci energie.

Brzdy

Nejvyšší úroveň kvality zaručuje nový brzdový systém BRAKTEC, který nabízí nejvyšší úroveň brzdného výkonu a je speciálně přizpůsoben pro jízdu na enduru a poskytuje citlivý a modulovaný pocit. Disky GSK 260 a 220 mm doplňují vysoce kvalitní brzdný balíček pro naprostou jistotu.

Spojka

Nový vysoce kvalitní spojkový systém Braktec zaručuje rovnoměrné opotřebení, spolehlivý a téměř bezúdržbový provoz a perfektní modulaci za všech podmínek. To znamená, že vůle je neustále kompenzována, takže tlakový bod a funkce spojky zůstávají stejné za studených i horkých podmínek i po delší dobu.

Kapotáž

TE 250i je vybavena kapotáží, která ukazuje progresivní přístup Husqvarna Motorcycles k offroad motocyklům, zatímco robustní šedé a elektrické žluté akcenty poskytují výrazný vzhled a stylově zdobí švédský design. Ergonomie je speciálně přizpůsobena tak, aby poskytovala vysoký komfort a kontrolu motocyklu. Plochý profil sedadla spolu s texturou potahu poskytuje vynikající komfort a kontrolu za všech podmínek.

04. Prémiová technologie

Spínač map

Použitím spínače výběru map lze přizpůsobit charakteristiky motoru tak, aby upravoval dodávku výkonu podle preferencí jezdce, podmínek a terénu. Má dvě nastavení, která lze za běhu přepínat, a to Mapa 1 pro standardní a plný výkon a Mapa 2 pro měkčí výkon a zpožděné časování zapalování pro terén s menší trakcí.

Škrticí klapky

TE 250i využívá 39mm škrticí klapku, která reguluje množství vzduchu vstupujícího do motoru. Olej pro dvoutaktní motory je smíchán se vzduchem a vstupuje do motoru za účelem mazání klikového hřídele, válce a pístu. Navíc snímač polohy škrticí klapky ( TPS ) předává údaje o průtoku vzduchu do ECU, která zase vypočítává množství oleje a paliva dodávaného do motoru, zatímco obtokový šroub reguluje otáčky volnoběhu a zařízení pro studený start otevírá obtok, který poskytuje více vzduchu pro studené starty .

Elektrický start a Li-Ion baterie

Spolu s výhodou snadného elektrického spouštěcího systému je na TE 250i namontována lehká baterie Li-Ion 2,0 Ah. Baterie Li-Ion váží přibližně o 1 kg méně než běžná olověná baterie, což znamená, že je zajištěno pohodlí elektrického spouštění při zachování nízké celkové hmotnosti.

239 000 Kč
Skladem

Technické parametry

Motor

PŘEVODOVKA6stupňová
STARTÉRElektrický startér
ZDVIH72 mm
VRTÁNÍ66,4 mm
SPOJKADDS wet multi-disc clutch, Braktec hydraulics
ZDVIHOVÝ OBJEM249 cm³
EMSContinental EMS
DRUH KONSTRUKCE1válcový, 2dobý motor


PODVOZEK

HMOTNOST (BEZ POHONNÝCH HMOT)106.2 kg
KAPACITA NÁDRŽE (PŘIBL.)8.5 l
PRŮMĚR KOTOUČE PŘEDNÍ BRZDY260 mm
PRŮMĚR KOTOUČE ZADNÍ BRZDY220 mm
PŘEDNÍ BRZDAKotoučová brzda
ZADNÍ BRZDAKotoučová brzda
ŘETĚZX-Ring 5/8 x 1/4"
PROVEDENÍ RÁMUCentrální dvojitý kolébkový z oceli 25CrMo4
PŘEDNÍ ODPRUŽENÍWP XACT-USD, Ø 48 mm
SVĚTLÁ VÝŠKA360 mm
ZADNÍ ODPRUŽENÍWP XACT Monoshock s přepákováním
VÝŠKA SEDADLA950 mm
ÚHEL HLAVY ŘÍZENÍ63.5 °
ZDVIH PÉROVÁNÍ (VPŘEDU)300 mm
ZDVIH PÉROVÁNÍ (VZADU)300 mm
239 000 Kč
Skladem