KTM FREERIDE E-XC 2023 (včetně nabíječky)
NEKONEČNÉ MOŽNOSTI
Model KTM FREERIDE E-XC představuje nejnovější generaci elektrických motocyklů. Využívá 18kW synchronní bezkomutátorový motor a moderní podvozek kategorie FREERIDE s odpružením WP XPLOR vpředu i vzadu. Je proto výjimečně agilní, aniž by ztrácel na vysoké dynamice nebo terénních schopnostech. Model KTM FREERIDE E-XC 2021 s modernizovaným brzdovým systémem je skutečně univerzálním strojem pro ryzí zábavu v jakémkoli terénu.
CHARAKTERISTIKA MODELU
- Nejmodernější elektromotor s max. výkonem 18 kW
- Akumulátor KTM PowerPack s kapacitou 3,9 kWh a možností rychlé výměny
- Nastavitelná vidlice WP XPLOR 43 se zdvihem 250 mm
- Nastavitelný tlumič WP XPLOR PDS se zdvihem 260 mm
- Velká zapletená kola o rozměru 21"/18" s anodizovanými hliníkovými ráfky
- Novinkou pro rok 2021 jsou brzdy FORMULA přinášející lepší pocit a vyšší brzdný výkon
MOTOR
Řídicí jednotka
Moderní řídicí jednotka je pokročilou sadou elektroniky významně se podílející na citlivém a přesto velmi lehce ovladatelném výkonu modelu KTM FREERIDE E-XC. Je chlazená vodou, aby se zajistila spolehlivá funkce za veškerých podmínek.
Hnací ústrojí
Bezkomutátorový elektromotor modelu KTM FREERIDE E-XC je řízen inteligentní moderní řídicí jednotkou, speciálně přizpůsobenou tomuto použití, aby bylo zaručeno poskytování citlivého a lehce ovladatelného výkonu pro maximální radost z jízdy. Ve skutečnosti platí, že čím těsnější a klikatější trasa je, tím je zábavnější: protože plný točivý moment je k dispozici v podstatě od nuly, což znamená, že není potřeba používat ani řadicí páku, ani spojku. Neexistuje tedy jednodušší způsob jízdy na motocyklu. Díky pokročilému motoru, který v režimu Cross mode 3 poskytuje maximální výkon 18 kW, se model KTM FREERIDE E-XC snadno vymezuje proti mnoha motocyklům se spalovacími motory. Když navíc zvolíš režim Economy, model bude schopen rekuperovat brzdnou energii během jízdy setrvačností a brzdění a využít ji k prodloužení dojezdu. Současně poskytuje model KTM FREERIDE E-XC plnou provozní bezpečnost bez jakýchkoli kompromisů. I po úplném ponoření do vody zde neexistuje riziko úrazu elektrickým proudem z tohoto propracovaného, plně uzavřeného systému hnacího ústrojí a akumulátoru KTM PowerPack.
Displej
Multifunkční displej mezi hlavou řízení a sedlem umožňuje jezdci vybrat si jeden ze tří různých režimů poskytování výkonu. Kromě toho také pásek LED diod, v barvách od zelené po červenou, poskytuje vizuální informaci o zbývajícím nabití akumulátoru KTM PowerPack. Když začne blikat červená LED dioda a motocykl automaticky přejde do „režimu dojezdu domů“, znamená to, že stav nabití akumulátoru klesl pod 10 %. Kromě toho jsou chybové kódy signalizovány blikáním červené LED diody s různou frekvencí blikání.
Jízdní režimy
K dispozici jsou tři různé jízdní režimy, které u READY TO RACE motocyklu nastavují odezvu hnacího ústrojí podle různých úrovní zkušeností. Navíc nabízejí výhodu nejúčinnějšího řízení energie, které je přizpůsobeno na míru aktuálním požadavkům a preferencím jezdce: režim 1 „Economy“ s rychlostí omezenou na 50 km/h; režim 2 „Enduro“ s výkonem omezeným na 16 kW a neomezený režim 3 „Cross“, ve kterém je k dispozici plný výkon 18 kW.
PODVOZEK
Rám
Podvozek modelu KTM FREERIDE E-XC se vyznačuje velmi lehkým kombinovaným rámem spojujícím vysoce kvalitní chrom-molybdenovou ocel s přišroubovanými kovanými hliníkovými součástmi. Rám má otevřenou spodní část a motor s masivním hliníkovým spodním krytem funguje jako nosný prvek. Tato konstrukce zajišťuje optimální tuhost a stabilitu pro maximální bezpečnost, a to i při vysokých skocích.
Pomocný rám
Přišroubovaný pomocný rám je vyroben z vysoce pevného polymeru. Vyznačuje se mimořádnou pevností a výrazně přispívá k celkovému snížení hmotnosti vozidla. Integrovaná rukojeť je zapuštěná a chráněná před blátem a nečistotami, které odlétávají od zadního kola.
Přední odpružení
Model KTM FREERIDE E-XC využívá vidlici WP XPlor 43, sadu trubek 43 mm vidlice upside-down se zdvihem 250 mm. Díky vynikající odezvě a vlastnostem tlumení nabízí vidlice WP XPlor 43 citlivost a odolnost proti propružení na doraz. Split konstrukce vidlice s pružinami na obou stranách, každá noha vidlice má samostatnou funkci tlumení, přičemž levá strana zajišťuje tlumení stlačení, pravá tlumení odskoku. Obojí lze jednoduše nastavit pomocí otočných ovládacích prvků v horní části vidlice.
Zadní odpružení
Tlumič WP XPLOR se zdvihem 260 mm perfektně doplňuje vidlici WP XPLOR 43. V konstrukci typické pro soutěžní stroje Enduro má úspěšné zadní odpružení PDS (progresivní systém tlumení) tlumič nainstalovaný přímo na horní část kyvné vidlice, což eliminuje přidanou hmotnost a složitost přepákování. Kromě progresivity dosažené geometrií odpružení a progresivní pružinou obsahuje nový tlumič WP XPLOR druhý píst tlumení s uzavřeným kalíškem směrem ke konci zdvihu, což zajišťuje vyšší ochranu proti propružení na doraz. Kromě nastavení odskoku se tlumič také vyznačuje samostatně nastavitelným tlumením pro vysokorychlostní a nízkorychlostní stlačení. Výšku sedla lze snížit o dalších 25 mm pomocí zakázkové sady dostupné v rámci programu KTM PowerParts.
Kola
Špičkovým kolům modelu KTM FREERIDE E-XC, sestaveným z eloxovaných hliníkových ráfků Giant a nábojů obráběných pomocí CNC a využívajícím lehké hliníkové niple výpletu, se z hlediska hmotnosti a stability jen sotva něco vyrovná.
Brzdy
Modernizovaný model KTM FREERIDE E-XC pro rok 2021 dostal nový brzdový systém vpředu i vzadu, který nejenže jezdci přináší lepši pocit a vyšší brzdný výkon, ale také zajišťuje rovnoměrnější opotřebení brzdových destiček. Zaujme nově vyvinutým systémem FORMULA s plovoucími třmeny – dvoupístkovým vpředu a jednopístkovým vzadu – a také lehkými brzdovými kotouči. Tento brzdový systém je vzorem z hlediska kontrolovaného brzdění a výkonu. Je zárukou vysokého brzdného výkonu a spolehlivého brzdění.
ERGONOMIE A KOMFORT
Řídítka
Tapered řídítka Neken z vysokopevnostního hliníku u modelu KTM FREERIDE E-XC mají stejné zahnutí a šířku jako řídítka EXC, což poskytuje jezdci lepší ergonomii a kontrolu nad strojem. Řídítka jsou opatřena rukojeťmi ODI s praktickým upínacím systémem lock-on na levé straně, který k zajištění nevyžaduje použití lepidla ani drátu.
Svoboda pohybu
Stupačky
Dlouhé úzké sedlo modelu KTM FREERIDE E-XC nabízí neomezenou volnost pohybu spolu s vynikajícím komfortem, snadno se odjistí a zvedne, čímž se zajistí přístup k akumulátoru KTM PowerPack. S výškou sedla něco přes 900 mm je kontakt se zemí zajištěn pro většinu jezdců, dokonce i v náročném terénu, což zvyšuje sebevědomí a poskytuje jezdci vyšší pocit bezpečí, zvláště důležitý v případě začátečníků. Sortiment vysoce kvalitního příslušenství KTM PowerParts obsahuje alternativní sedlo s ještě nižším posezem.
KAPOTÁŽ A GRAFIKA
Stručný přehled
Přístrojová deska
Model KTM FREERIDE E-XC se vyznačuje přístrojovou deskou s digitálním rychloměrem od MAE a řadou funkcí, včetně integrovaných výstražných světel a ukazatelů směru. Lanko rychloměru je dobře chráněné v opletené trubce hadici hadičky přední brzdy, která má integrovaný kanál pro vedení lanka. Kromě toho se motocykl vyznačuje umístěním spínací skříňky zapalování na pravé straně masky světlometu vedle rychloměru, což zajišťuje snadný přístup.
SOFTWARE A ELEKTRONIKA
Nabíječka
Externí nabíječka může být připojena do běžné zásuvky 230 V s pojistkou 10 A nebo 13 A a lze ji jednoduše připojit ke KTM PowerPack po vyklopení sedla. Doba nabíjení je asi 110 minut do úplného nabití, nebo asi 75 minut do nabití na 80 %.
Technické parametry
Motor | |
ELEKTROMOTOR | Synchronní motor s permanentním magnetem v konstrukci kotoučové desky |
JMENOVITÝ VÝKON | 9kW (12 hp) @ 4500 rpm |
MAX. VÝKON | 18kW (24.5 hp) @ 5000 rpm |
KROUTICÍ MOMENT | 42 Nm |
PŘEVODOVKA | Jednorychlostní automatická |
CHLAZENÍ | Kapalinové chlazení |
TRAKČNÍ BATERIE | Lithium-iontová baterie KTM PowerPack (se snadným vyjímáním) |
JMENOVITÉ NAPĚTÍ | 260 V |
ENERGETICKÁ KAPACITA | 3.9 kWh |
CHARGING TIME | 1.3 h |
| |
PROVEDENÍ RÁMU | Rám s obvodem z kompozitu oceli a hliníku |
ZADNÍ ODPRUŽENÍ | Pružná vzpěra WP Xplor PDS |
ZDVIH PÉROVÁNÍ (VPŘEDU) | 250 mm |
ZDVIH PÉROVÁNÍ (VZADU) | 260 mm |
PŘEDNÍ BRZDA | Kotoučové brzdy Formula |
ZADNÍ BRZDA | Kotoučové brzdy Formula |
PRŮMĚR KOTOUČE PŘEDNÍ BRZDY | 260 mm |
PRŮMĚR KOTOUČE ZADNÍ BRZDY | 230 mm |
ABS | 5/8 x 1/4" |
ÚHEL HLAVY ŘÍZENÍ | 67 ° |
SVĚTLÁ VÝŠKA | 340 mm |
VÝŠKA SEDADLA | 910 mm |