2024 KTM 1390 SUPER DUKE R
Říká se, že na vrcholu je člověk osamělý. Ale to jen proto, že se probojoval až na samotný vrchol pyramidy. KTM 1390 SUPER DUKE R je nezpochybnitelný alfa samec v segmentu strojů NAKED, což je patrné s každým přidáním plynu.
KONFIGURÁTOR |
Vybavte si motocykl dle vlastních představ a pošlete nám konfiguraci mailem na ktm@racetool.cz. Připravíme pro Vás nabídku na míru přímo dle Vašich představ.
01. HIDDEN DRAGON
MULTITOOL
NASTAVITELNOST
Když se snažíš ochočit takovou BEASTii, jako je KTM 1390 SUPER DUKE R, možnost precizního nastavení je naprosto klíčová. Plně nastavitelné jsou nejen páčky spojky a brzdy, jezdci mají také možnost obráceného řazení nebo si mohou nastavit zdvih řadicí páčky.
30 YEARS OF DUKE
BAREVNÉ PROVEDENÍ A GRAFIKA
KTM 1390 SUPER DUKE R 2024 se na své cestě vstříc budoucnosti ohlíží i do minulosti, nové barvy jsou proto poctou modelům THE BEAST, které přišly před ním. Vychází z 30leté pokrevní linie a ikonické oranžové provedení navazuje na barvy prapředka KTM 990 SUPER DUKE z roku 2005.
FORGED NAKED
KAPOTÁŽ
Když jsi nahý, nemáš co skrývat. KTM 1390 SUPER DUKE R pozvedává kompaktnost na zcela novou úroveň. Je nižší, naštvanější a svalnatější. KTM 1390 SUPER DUKE R zaujme novým designem nádrže, novými aerodynamickými winglety a LED světlometem, který je jako oko predátora se ztepilejším a agresivnějším vzhledem.
LIGHT UP THE DARKNESS
LED SVĚTLOMET
Nový LED světlomet dodává KTM 1390 SUPER DUKE R ještě naštvanější výraz a dokáže proměnit noc v den. Typická světla denního svícení se automaticky přizpůsobují okolnímu osvětlení. Automatické potkávací světlo zůstává aktivní ještě několik sekund po vypnutí motoru a při zapnutí zobrazí uvítací animaci – to je jasné varování.
02. ON THE HUNT
V-TWIN TORMENT
MOTOR
KTM 1390 SUPER DUKE R spoléhá na nejnovější modernizovaný vidlicový dvouválec LC8, který nabízí masivní krouťák, vysoký výkon a je to po vše stránkách BEASTie. Motocykl KTM 1390 SUPER DUKE R je READY TO RACE střela s homologací EURO 5+. Vzhledem k hmotnosti 200 kg, výkonu 190 k a točivému momentu 145 Nm má poměr hmotnosti a výkonu téměř 1 : 1. Tahle mašina nejezdí po povrchu zeměkoule, ona s ní otáčí kolem její osy.
OXYGEN HUNGRY
SÁNÍ VZDUCHU
Díky přepracovanému systému sání, nasávacích otvorů a novému airboxu se dokáže KTM 1390 SUPER DUKE R nadechnout skutečně BEASTiálním způsobem. Kapacita airboxu je přibližně 10 l, takže při svižné jízdě hltá kyslík jako gepard v běhu. Konstrukce airboxu usnadňuje údržbu, pokud by to někdy bylo potřeba.
PICK YOUR POWER
JÍZDNÍ REŽIMY
KTM 1390 SUPER DUKE R nabízí pět konfigurovatelných jízdních režimů, díky nimž je předurčen k nadvládě. Výchozí režim STREET poskytuje plný výkon, kontrolu trakce a omezenou možnost přizvednout přední kolo, včetně přirozené odezvy na plyn. V režimu SPORT se odezva na plyn přiostří a mašina ti dovolí i nějaký ten prokluz zadního kola. Od režimu RAIN můžeš čekat to, co jeho název a určení napovídají, tedy maximální kontrolu trakce a výkon snížený na 130 k. Volitelné režimy PERFORMANCE a TRACK dokážou vystřelit KTM 1390 SUPER DUKE R do zcela nové dimenze, nabízejí ještě větší možnosti přizpůsobení a udělají z tohoto stroje opravdový superbike.
FULL THROTTLE
REŽIM TRACK
Jestli máš dost odvahy a aktivuješ režim TRACK, KTM 1390 SUPER DUKE R se změní ze řvoucího silničního kámoše v ostrou střelu na okruhy. Čitelnost TFT displeje se zlepšila, ikony a důležité údaje jsou nyní větší a žádné nepotřebné údaje se nezobrazují. Jezdci mohou na displeji aktivovat a deaktivovat funkci Anti-wheelie a nechybí ani funkce Launch Control, která zajistí dokonale načasované starty. V tomto režimu přirozeně nejsou k dispozici vychytávky jako tempomat nebo KTMconnect, protože režim TRACK není určen na projížďky.
TRACK ATTACK
TELEMETRICKÁ DATA A FUNKCE LAP TIMER
Ve volitelném režimu TRACK se naopak zobrazují telemetrická data. Jezdci zde najdou hodnoty úhlu náklonu, přetížení nebo novou funkci pro měření časů na kolo. V režimu TRACK se na displeji zobrazuje funkce Lap Timer, přičemž jezdec může měření času spustit nebo zastavit jednoduše pomocí tlačítka dálkových světel.
TARGET LOCKED
TFT DISPLEJ A KONEKTIVITA
TFT přístrojový panel má úhlopříčku 5″ a je krytý lepeným sklem. Zaujme nejnovější grafikou, informacemi a softwarem, takže je rychlejší, přehlednější a poskytuje jezdcům rychlejší přístup k různým funkcím motocyklu jen na pár kliknutí. TFT displej dokáže spolupracovat také s volitelnou technologií KTMConnect, díky níž můžeš připojit svůj smartphone k přístrojovému panelu a využívat navigaci, přehrávání audia a funkce telefonu. K nabíjení svého chytrého zařízení můžeš využít konektor USB-C.
03. FUEL AND FUNCTION
READY TO RACE
ERGONOMIE
Řeči stranou. KTM 1390 SUPER DUKE R je 100% hardcore výkonná mašina. Proto je také její ergonomie podřízena sportovní jízdě. Nádrž se směrem ke stranám mírně zužuje, což poskytuje lepší oporu při brzdění a také lepší kontakt s koleny. Mírně snížená řídítka poskytují lepší kontrolu a zároveň zachovávají komfort.
ALL DAY COMFORT
SEDLO
Motocykl KTM 1390 SUPER DUKE R je zaměřen na výkon, ale zůstává dostatečně komfortní i pro každodenní ježdění. Jedná se o běžně použitelný silniční stroj, který se dokáže v mžiku změnit v okruhové náčiní. Jeho sedlo je proto vyrobeno tak, aby bylo použitelné ve všech situacích. Výška sedla 834 mm je ideální pro agresivní jízdu na okruhu, ale zároveň dostatečně nízká pro pohodlné nastupování a jízdní komfort. Nezapomnělo se ani na místo pro spolujezdce, které je stejně tak pohodlné při delších jízdách.
FUEL THE BEAST
NÁDRŽ
Kapacita nádrže modelu KTM 1390 SUPER DUKE R činí 17,5 l, což je o 1,5 l více než u předchůdce. Dojezd téhle BEAST dosahuje až 300 km. Dodatečné winglety zvyšují přítlak a zabraňují zvedání předního kola. A je také chytrá – obsahuje typické KTM víčko nádrže RACE ON umožňující doplnění paliva bez použití klíčku.
04. CONTROL OF THE MOTORCYCLE
THE BACKBONE
RÁM
Rám prošel několika menšími změnami s ohledem na modernizovaný motor, převodovku a větší palivovou nádrž. Model KTM 1390 SUPER DUKE R vyniká extrémní přesností, protože motor v jeho rámu funguje jako prvek zvyšující torzní tuhost. To přispívá k přirozené a sebevědomé jízdní poloze, která ti umožní mnohem rychlejší jízdu. Toho bylo dosaženo maximalizací zpětné vazby podvozku a přední pneumatiky. Zásluhu na optimální tuhosti a hmotnosti mají rovněž tenkostěnné trubky s větším průměrem.
SPRING INTO ACTION
VIDLICE
Model KTM 1390 SUPER DUKE R neponechává nic náhodě a spoléhá na modernizovanou 48mm vidlici WP APEX využívající otevřenou cartridge. Ta nabízí plně nastavitelnou kompresi, odskok i předpětí. Vidlice využívá konstrukci typu split – jedna noha se stará o kompresi, druhá o odskok. Jezdci si mohou nastavit chování vidlice přesně podle svých požadavků.
MAX TRACTION
ZADNÍ TLUMIČ
KTM 1390 SUPER DUKE R využívá přepracovaný a plně nastavitelný zadní tlumič WP APEX se samostatnou olejovou a vzduchovou nádobkou. K nastavení komprese slouží samostatné ovládací prvky pro rychlou i pomalou kompresi. Předpětí lze upravovat pohodlně rukou bez použití nářadí. Vylepšením prošlo také DCC nastavení tlumiče, který nyní nabízí lepší kompromis mezi komfortem a efektivitou odpružení.
ROLLING THUNDER
KOLA A PNEUMATIKY
Motocykl KTM 1390 SUPER DUKE R je standardně vybaven novými a lehkými pneumatikami MICHELIN Power GP. Díky dvousložkové běhounové směsi zajišťují dobrou přilnavost při akceleraci v přímém směru a především také v náklonu. Nabízí výjimečný výkon nejen na okruhu, ale také na běžných silnicích za sucha i za mokra.
STOPPING POWER
BRZDY
Takový výkon vyžaduje také adekvátně výkonné brzdy. Vepředu odvádí svou práci čtyřpístkové brzdy Brembo Stylema s monoblokovými třmeny, kterým sekunduje radiální hlavní brzdový válec BREMBO MCS, který umožňuje variabilní změnu vzdálenosti a tuhosti brzd. Tato kombinace je zárukou dokonalé kontroly a maximálního brzdného výkonu. Přední třmeny se zakusují do dvojice 320mm plovoucích kotoučů, zadní pak spoléhají na dvoupístkový plovoucí třmen v kombinaci se 240mm kotoučem. Spojka má nyní navíc stejné provedení jako brzdové komponenty. Zcela nový spojkový válec Brembo využívá samoodvzdušňovací systém, díky čemuž hydraulický systém nevyžaduje odvzdušňování.
Technické parametry
Motor | |
KROUTICÍ MOMENT | 145 Nm |
PŘEVODOVKA | 6stupňová |
KAPACITA BATERIE | 11.2 Ah |
CHLAZENÍ | Chlazený kapalinou s tepelným výměníkem voda/olej |
VÝKON V KW | 140 kW |
STARTÉR | Elektrický startér |
ZDVIH | 71 mm |
VRTÁNÍ | 110 mm |
SPOJKA | Třecí spojka PASC (TM), hydraulicky spínaná |
CO2 EMISSIONS | 139 g/km |
ZDVIHOVÝ OBJEM | 1350 cm³ |
EMS | Keihin EMS s RBW a tempomat, dvojité zapalování |
DRUH KONSTRUKCE | 2-cylinder, 4-stroke, V 75° |
FUEL CONSUMPTION | 5.9 l/100 km |
MAZÁNÍ | Nucené olejové mazání se 3 olejovými čerpadly |
| |
HMOTNOST (BEZ POHONNÝCH HMOT) | 200,5 kg |
KAPACITA NÁDRŽE (PŘIBL.) | 17.5 l |
PRŮMĚR KOTOUČE PŘEDNÍ BRZDY | 320 mm |
PRŮMĚR KOTOUČE ZADNÍ BRZDY | 240 mm |
PŘEDNÍ BRZDA | 2 x Brembo Stylema Monobloc four piston, radially mounted caliper |
ZADNÍ BRZDA | Dvoupístkový pevný brzdový třmen Brembo, brzdový kotouč |
ŘETĚZ | 525 X-Ring |
PROVEDENÍ RÁMU | Chrom-molybdenový trubkový prostorový rám, obalovaný práškem |
SVĚTLÁ VÝŠKA | 149 mm |
VÝŠKA SEDLA | 834 mm |
ÚHEL HLAVY ŘÍZENÍ | 65.3 ° |
ZDVIH PÉROVÁNÍ (VPŘEDU) | 125 mm |
ZDVIH PÉROVÁNÍ (VZADU) | 140 mm |