2024 KTM 790 DUKE !AKCE!
KTM 790 DUKE má pověst, která ho předchází. Nejenže je omračujícím způsobem přesný, nabízí bezkonkurenční agilitu, kterou bys čekal od jednoválce, a nechybí mu ani masivní zátah dvouválce, ale také jde o seriózního pouličního rváče. KTM 790 DUKE využívá nekompromisní paralelní dvouválec LC8c se zdvihovým objemem 799 cm3, který je vsazen do jednoho z nejlehčích a nejkompaktnějších podvozků. Je proto rychlý především tam, kde na tom záleží nejvíc – v zatáčkách.
01. SURGICAL PRECISON
TARGET LOCKED
TFT DISPLEJ
Vícebarevná kombinace relevantních informací v přehledném provedení. Když budeš zvyšovat otáčky motoru, dílky na displeji budou měnit barvu. Buďto tě pobídnou k přidání plynu, nebo tě upozorní na to, že motor je ještě studený. Displej také automaticky přizpůsobí své osvětlení okolnímu světlu a změní se na závodní, když zvolíš režim jízdy Track.
NAKED AGGRESSION
KAPOTÁŽ
100% DUKE. Motocykl KTM 790 DUKE je záměrně NAKED a je na to hrdý – zaujme agresivním vzhledem, výraznými liniemi a zcela jasnými úmysly. Stejně jako originální skalpel je ostrý jako břitva a nic neskrývá.
LIGHT UP THE DARKNESS
LED SVĚTLOMET
LED světlomet propůjčuje modelu KTM 790 DUKE nejen výhružný pohled, ale také zajišťuje, že se při noční jízdě vymaní z temnoty. Hlavní světlomet je po stranách lemován dvěma LED pruhy, které slouží jako denní svícení, ale jsou jasně vidět i v noci.
02. CUT AWAY
POWER HUNGRY
MOTOR
Tento vodou chlazený motor s osmiventilovým rozvodem DOHC poskytuje točivý moment 87 Nm při 8000 ot./min a prakticky hned za ním následuje maximální výkon s hodnotou 105 k – na vybraných trzích je nyní k dispozici verze pro model L s výkonem sníženým na 95 k. Pokročilý systém elektronického plynu zaručuje skvělé dávkování výkonu a rovněž nízkou spotřebu paliva a nízké emise. Dokáže také zařvat.
PICK YOUR POWER
JÍZDNÍ REŽIMY
Jezdci si mohou vybrat ze čtyř jízdních režimů, konkrétně SPORT, STREET, RAIN a TRACK. Režim STREET je výchozím nastavením a je určen pro pohodlnou jízdu po městě, režim RAIN přijde ke slovu, jakmile začne být trochu kluzko. Režim SPORT oceníš, když si chceš jízdu trochu přikořenit, ovšem až v režimu TRACK ti KTM 790 DUKE nabídne plný výkon a možnost omezit kontrolu trakce, vyrovnanou reakci na plyn nebo možnost vypnout funkci proti zvedání předního kola.
LET IT SLIDE
KONTROLA TRAKCE MOTOCYKLU
Motorcycle Traction Control (MTC) zní jako jazykolam, ale jedná se o důležitou součást výbavy KTM 790 DUKE. MTC je systém kontroly trakce s citlivostí na náklon, který v případě nutnosti jemně a téměř neznatelně omezuje výkon motoru. V závislosti na zvoleném jízdním režimu systém MTC umožňuje několik úrovní prokluzu zadního kola. Tím to však nekončí – pro odvážné jsme připravili něco ještě lepšího: vypínač!
SLIPPERY WHEN NEEDED
REGULACE BRZDNÉHO MOMENTU MOTORU
Motocykl KTM 790 DUKE je standardně vybaven systémem MSR (regulace brzdného momentu motoru), který funguje opačně než MTC. To znamená, že nedojde k nechtěnému zablokování zadního kola při podřazování nebo prudkém ubrání plynu. Systém MSR zajišťuje zachování optimální trakce a doplňuje antihoppingovou spojku a je zvláště účinný v situacích s nízkou přilnavostí.
03. STYLE AND FUNCTION
RACE TO COMFORT
ERGONOMIE
KTM 790 DUKE je agresivní motocykl, který jezdcům nabízí pohodlnou ergonomii. To je klíčem k jeho dlouhodobému úspěchu. Úzký podvozek i motor, pohodlná výška sedla, vzpřímená poloha sezení a spousta místa na nohy neomezují světlou výšku při náklonu, zatímco stupačky zajišťují extrémně štíhlý profil při jízdě v soutěskách.
TAKE A SEAT
SEDLO
Ve výšce 825 mm si menší i vyšší jezdci mohou motocykl užít v plném náklonu, aniž by ztratili přehled o možnostech jeho každodenního využití. Povrch sedla je přilnavý, ale stále jezdci umožňuje se na stroji lehce pohybovat. Byl vyvinut tak, aby dobře fungoval s textilem i kůží, a pamatuje tedy na širokou škálu jezdců a jízdních stylů. Potah sedla využívá stejný materiál a nabízí kombinaci agresivního vzhledu a pohodlí. S nižším sedlem z nabídky KTM PowerParts lze dosáhnout výšky sedla 805 mm.
FIND YOUR FOOTING
STUPAČKY
Lité hliníkové stupačky se starají o pohodlnou jízdní polohu v sedle KTM 790 DUKE. Stále však nabízejí maximální světlou výšku, a umožňují tak dosažení velkého náklonu. Opačné řazení je možné bez jakýchkoli dodatečných dílů. Nastavitelné stupačky jsou k dispozici jako volitelné příslušenství KTM PowerParts pro ty, kteří si chtějí jízdu užít na maximum.
04. ALL-IN AGILITY
THE BACKBONE
RÁM
Základem špičkové ovladatelnosti modelu KTM 790 DUKE je dynamický nosný trubkový rám. Technici se zaměřili na jediný cíl – vytvořit pevný a kompaktní podvozek umožňující ostřejší jízdu v zatáčkách a větší úhly náklonu, abys mohl zatáčkami projíždět s extrémní citlivostí.
PIVOT POINT
KYVNÁ VIDLICE
Kyvná vidlice s otevřenou žebrovou konstrukcí, litá pod tlakem, je pečlivě vyrobena a byla optimalizována z hlediska tuhosti a stability, přičemž stále nabízí vynikající pružnost. Pomocí přímého spojení se zadním tlumičem dochází k omezení složitosti a počtu součástí.
SPRING INTO ACTION
VIDLICE
Upside-down vidlice od WP Suspension s průměrem noh 43 mm, otevřenou patronou a split konstrukcí se postará o dokonalé vedení předního kola. Technologie rozdělené funkce split znamená, že jedna noha obstarává tlumení komprese a druhá noha tlumení odskoku, což umožňuje lepší vyladění chování celé vidlice. Pružiny vidlice jsou progresivní, což zajišťuje plynulý chod v průběhu celého zdvihu vidlice – měkká na začátku a tvrdší ve větším zanoření, aby se předešlo propružení na doraz.
MAX TRACTION
ZADNÍ TLUMIČ
Zadní kolo krotí špičkový plynový tlumič WP APEX s progresivní pružinou a nastavením předpětí. Díky tomu motocykl KTM 790 DUKE nabízí sportovní jízdní vlastnosti, aniž by tě připravil o pohodlí na delších cestách.
ROLLING THUNDER
KOLA A PNEUMATIKY
Motocykl KTM 790 DUKE je vybaven extrémně lehkými litými koly vyrobenými pomocí procesu nízkotlakého lití. Nejenže pomáhají snižovat celkovou hmotnost stroje, ale také minimalizují neodpruženou rotující hmotnost. Obouvají pneumatiky MAXXIS Supermaxx ST.
STOPPING POWER
BRZDY
Maximální zpomalení u KTM 790 DUKE zajišťují dva radiálně upevněné čtyřpístkové pevné třmeny a dva kotouče o průměru 300 mm. Vzdálenost přední brzdové páky od řídítek lze nastavit, aby byla snadno v dosahu pro všechny jezdce. Přední brzda získává účinnou podporu od kotoučové brzdy na zadním kole, která je vybavena jedním kotoučem a jednopístkovým plovoucím třmenem.
Technické parametry
Motor | |
ZDVIHOVÝ OBJEM | 799 cm³ |
VÝKON V KW | 70 kW |
KROUTICÍ MOMENT | 87 Nm |
DRUH KONSTRUKCE | 2válcový 4dobý řadový twin |
VRTÁNÍ | 88 mm |
ZDVIH | 65.7 mm |
STARTÉR | Elektrický startér |
MAZÁNÍ | Nucené olejové mazání se 2 olejovými čerpadly |
PŘEVODOVKA | 6stupňová |
CHLAZENÍ | Kapalinové chlazení |
SPOJKA | PASC™ spojka proti kmitání, mechanicky ovládaná |
EMS | Bosch EMS s RBW |
CO2 EMISSIONS | 106 g/km |
SPOTŘEBA PALIVA | 4.4 l/100 km |
KAPACITA BATERIE | 10 Ah |
| |
PROVEDENÍ RÁMU | Chrom-molybdenový ocelový rám využívající motor jako zátěžový prvek, obalovaný práškem |
PŘEDNÍ ODPRUŽENÍ | WP APEX 43 |
ZADNÍ ODPRUŽENÍ | WP APEX - Monoshock |
ZDVIH PÉROVÁNÍ (VPŘEDU) | 140 mm |
ZDVIH PÉROVÁNÍ (VZADU) | 150 mm |
PŘEDNÍ BRZDA | 2x radiálně namontovaný 4pístový brzdový třmen |
ZADNÍ BRZDA | Brzdový kotouč s 2pístkovým brzdovým třmenem |
PRŮMĚR KOTOUČE PŘEDNÍ BRZDY | 300 mm |
PRŮMĚR KOTOUČE ZADNÍ BRZDY | 240 mm |
ABS | Dvoukanálové ABS Bosch 9.1 MP (včetně ABS pro zatáčení a režimu Supermoto, vypojitelné) |
ŘETĚZ | 520 X-Ring |
ÚHEL HLAVY ŘÍZENÍ | 66 ° |
SVĚTLÁ VÝŠKA | 186 mm |
VÝŠKA SEDADLA | 825 mm |
KAPACITA NÁDRŽE (PŘIBL.) | 14 l |
SUCHÁ HMOTNOST | 174 kg |